Mleczarnia Turek

O nas

Mleczarnia Turek

Mleczarnia Turek

Misja firmy w Polsce

Mleczarnia „Turek” Sp. z o.o. należy do międzynarodowej Grupy SAVENCIA –

jednego z największych producentów i dystrybutorów serów na świecie, obecnej w ponad 120 krajach. W Polsce Mleczarnia „Turek” Sp. z o.o. jest cenionym producentem i dystrybutorem marek: NaTurek, Tartare, Chavroux i Le Rustique.

infografika

W Mleczarni „Turek” Sp. z o.o. dbamy o jakość naszych produktów od samego początku. Nasze sery pleśniowe NaTurek powstają z mleka i śmietanki pochodzących wyłącznie z rodzinnych gospodarstw. Wiemy, jak ważna jest jakość surowca. To mleko decyduje o ostatecznym smaku, który uzyskują nasze sery, dlatego skupujemy je od stałych, lokalnych dostawców, z którymi łączy nas wieloletnia, partnerska współpraca.


Mleko do produkcji naszych serów pleśniowych dostarczane jest z ponad 600 gospodarstw oddalonych od mleczarni o nie więcej niż 50 km. Daje to pewność, że mleko używane do produkcji jest świeże i zawsze najwyższej jakości. Dzięki temu sery NaTurek mają tak wyjątkowy smak – delikatny i kremowy.


Niezwykle istotne jest dla nas bezpieczeństwo zdrowotne produktów, o które z całą odpowiedzialnością dbamy na każdym etapie produkcyjnym. Do produkcji kierowane są tylko te surowce i dodatki, które przejdą rygorystyczne analizy laboratoryjne. Produkty gotowe dopuszczane są do obrotu handlowego dopiero po serii badań potwierdzających ich zgodność z wymaganiami prawnymi. Nieustannie doskonalimy wdrożone i certyfikowane systemy bezpieczeństwa żywności. Poddajemy się regularnym audytom jednostek certyfikacyjnych, jak również audytom klientów, aby w sposób obiektywny otrzymać potwierdzenie skuteczności naszych działań w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa i jakości produktów.


Dążymy do tego, aby nasza działalność była jak najmniej szkodliwa dla środowiska naturalnego. Działania prowadzimy restrykcyjnie, przestrzegając norm w obszarze ochrony środowiska oraz systematycznie zmniejszając zużycie wody, prądu oraz poziom emisji CO₂. Stale pracujemy nad usprawnieniem segregacji i odpowiednim zarządzaniem odpadami i jednocześnie chcemy tworzyć coraz więcej opakowań nadających się do recyklingu w 100%.

Nasza historia

1925

Powstaje pierwsza spółdzielnia producentów w Turku

Nasza historia ma swój początek w 1925 roku, właśnie wówczas, decyzją lokalnych ziemian, w Turku działanie rozpoczyna Mleczarnia Udziałowa „Ziemianka”, której produkcja ograniczała się do wirowania mleka, wytwarzania twarogu i masła. „Ziemianka” funkcjonuje do początku lat 30.

1935

Początek mleczarstwa spółdzielczego

22 września 1935 roku na Walnym Zgromadzeniu powołana zostaje do życia Okręgowa Mleczarnia Spółdzielcza. Uruchomienie zakładu następuje w 1936 roku.

*Informujemy, że zdjęcia pochodzą z archiwalnych zbiorów Mleczarni Turek Sp. z o.o. Jeżeli jesteś autorem zdjęć, prosimy o kontakt z Mleczarnią „Turek” Sp. z o.o.

Mleczarnia Turek , 1935

1945

Trudne czasy wojny

Pierwsze trudności pojawiają się wraz z wybuchem II wojny światowej. Okręgowa Mleczarnia w Turku zostaje zmuszona do zawieszenia prac na czas działań wojennych. Na szczęście, dzięki dobrze zachowanym maszynom produkcję udaje się wznowić w roku 1945.

1954

Działalność spółdzielni mleczarskiej

W okresie powojennym zakład zostaje upaństwowiony, jednak w 1954 roku udaje się mu przywrócić dawną formę spółdzielni.

Turek Camembert

1980

Rozpoczynamy produkcję serów dojrzewających

Pod koniec lat 70. rozpoczyna się budowa nowego zakładu w Turku, która zostaje ukończona w 1980 roku. Jesienią w 1981 roku oficjalnie rusza pierwsza produkcja serów dojrzewających.

1981-1999

Nagrody i wyróżnienia dla serów dojrzewających

To lata pełne nagród i wyróżnień przyznanych markom, które szczególnie zaznaczają się wówczas na półce serów dojrzewających. Są wśród nich:

Ser Royal – Złoty Medal POLAGRA’93
Sery pleśniowe – prawo do oznakowania DOBRE BO POLSKIE – 1994
Ser Royal – polskie godło promocyjne TERAZ POLSKA – 1994
Ser Royal i Brie – certyfikat PCBC uprawniający do oznaczenia wyrobów znakiem Q – 1995
Wyroby UHT „Sielska Dolina” – Konsumencki Znak Jakości IX Prezentacji Żywności’99

Mleczarnia Turek

1999

Od dziś Mleczarnia „Turek” Sp. z o.o.

13 grudnia 1999 roku Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska „Turek” podejmuje decyzję o podpisaniu umowy z BONGRAIN S.A. Na jej mocy powstaje nowa firma – Mleczarnia „Turek” Sp. z o.o., która do dziś funkcjonuje w niezmiennej formie.

2000

Modernizacja

Nowe linie produkcyjne, laboratorium i znacząca poprawa stanu warunków chłodniczych – to zmiany, które zostają wprowadzone podczas pierwszych etapów planu modernizacji.

Mleczarnia Turek - logo

2001

Nowa identyfikacja wizualna

Wdrażamy pierwsze zmiany w logotypie TUREK oraz odświeżamy wygląd opakowań. Nasza produkcja koncentruje się na serach pleśniowych.

2015

Początki marki NaTurek

Tworzymy nową markę, która już wkrótce podbije serca konsumentów w całej Polsce. Brand czytelnie nawiązuje do naturalnego pochodzenia oraz wartości marki. Nowe pozycjonowanie marki znalazło swoje odzwierciedlenie w komunikacji rozszerzonej na spoty TV, nową stronę internetową czy wygląd opakowań produktów.

NaTurek

2018

Rozpoczynamy produkcję serów blue

W 2018 roku za sprawą inwestycji wysokobudżetowych rozpoczynamy produkcję serów blue – serów z przerostem pleśni o charakterystycznym, intensywnym smaku i aromacie.

2018-2019

Wprowadzamy innowacje
– NaTurek Camembert Na grill
oraz NaTurek Camembert Na ciepło

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i odpowiadając na trendy rynkowe, rozszerzamy portfolio produktowe o innowacyjne produkty – ofertę NaTurek Na ciepło, na dziś – sery do przygotowania w piekarniku lub na patelni, oraz ofertę sezonową – NaTurek Na grill.

Mleczarnia Turek

Nasze sukcesy

Każde wyróżnienie jest dla nas ogromną dumą, ale największą wartość mają
te przyznawane przez Konsumentów. To dla Was każdego dnia kontynuujemy swoją
misję – tworzenie serów o unikalnym smaku i oryginalnych recepturach.

Nasze produkty zdobyły w ostatnich latach szereg wyróżnień, wśród których znalazły się:

Nagroda Kupców Polskich 2021:

1 miejsce w kategorii sery pleśniowe i topione dla NaTurek Camembert naturalny

Superbrands 2020:

wyróżnienie marki NaTurek w konkursie Superbrands 

Nagroda Kupców Polskich 2020:

wyróżnienie w kategorii sery pleśniowe i topione dla NaTurek Nasz Camembert naturalny

Lider forum 2019:

2 miejsce w kategorii sery pleśniowe dla NaTurek Nasz Camembert naturalny
oraz 2 miejsce w kategorii sery do smarowania dla NaTurek Nasz Puszysty ze szczypiorkiem

Lider forum 2018:

2 miejsce w kategorii sery pleśniowe dla NaTurek Nasz Camembert naturalny

Nagroda Kupców Polskich 2018:

wyróżnienie w kategorii sery pleśniowe i topione dla NaTurek Nasz Camembert naturalny

Superbrands Polska Marka 2018:

marka NaTurek

Certyfikaty

Mleczarnia Turek od ponad 20 lat gwarantuje najwyższą jakość produkcji, co potwierdzają liczne certyfikaty:

  • Certyfikaty BRC i IFS
  • ISO 22000
  • Certyfikat „W trosce o naturę”

Grupa Savencia

Grupa Savencia

Wartości & cele

Savencia Groupe jest międzynarodową, niezależną rodzinną grupą spożywczą o długoterminowej wizji wzrostu. Swój rozwój opiera na silnych i unikalnych markach oraz strategii różnorodności i innowacyjności produktów wysokiej jakości. Grupa Savencia stara się sprostać oczekiwaniom swoich konsumentów na całym świecie, a także wspierać profesjonalistów z branży gastronomicznej. Groupe Savencia Saveurs & Spécialités składa się z dwóch podmiotów: Savencia Fromage & Dairy oraz Savencia Gourmet.

  • Wskazujemy drogę do lepszej żywności, co było naszym głównym celem od początku.
  • Jesteśmy pewni, że możliwe jest łączenie smaku, zdrowia, naturalności i odpowiedzialności. Wciąż kultywujemy naszą pasję w dążeniu do smaku i jakości.
  • W skład Grupy Savencia wchodzą autonomiczne spółki głęboko zakorzenione w lokalnych rynkach, wierzymy w ideę sukcesu przedsiębiorczości połączonej z odwagą.
  • Dążenie do doskonałości motywuje nas do wprowadzania innowacji, by jeszcze lepiej służyć naszym klientom.
  • Kierujemy się silnymi wartościami, których celem jest odkrywanie żywności przyszłości.
  • Razem z naszymi pracownikami i interesariuszami jesteśmy zobowiązani do tego, aby w sposób zrównoważony przewodzić innym, zachęcając do zdrowego odżywiania i przyczyniając się do wspólnego dobra.
Wartości & cele

Savencia Fromage & Dairy

Skoncentrowana na wysokiej jakości serowych specjałach i produktach mlecznych Savencia Fromage & Dairy jest jednym z czołowych przetwórców mleka na świecie oraz graczem nr 2 na rynku francuskich serów oraz nr 5 na rynku światowym. To niezależna spółka notowana na giełdzie Euronext Paris.

1
2
3
4
5

Nasze cele:

Nasze wartości:

Nasza strategia:

Nasze zasady działania:

Wartości & cele

Historia Grupy Savencia

historia

  • 1956

    Pierwszy Caprice des Dieux

    Owalny kształt i białe kremowe wnętrze – to one stworzyły charakter Caprice des Dieux. Tak powstał pierwszy legendarny produkt firmy rodziny Bongrain.

  • 1962

    Rozwija się eksport w Europie

    Grupa rozszerzyła działalność w Niemczech, Belgii, Włoszech, Szwajcarii i Hiszpanii.

  • 1970

    Rozwój serowych specjalności

    Powstają słynne sery pleśniowe: Chaumes, Belle des Champs oraz Saint Albray.

  • 1971

    Ekspansja międzynarodowa

    Grupa została światowym pionierem wraz z otwarciem filii sprzedaży w USA i Brazylii.

  • 1980

    Rozwój innowacji

    Powstają takie marki, jak: Saint Moret, Chavroux, Géramont, Saint Agur, Fol Epi.

  • 1992

    Nowy lider w kategorii serów

    Rozpoczęcie działalności w Polsce, Czechach i na Węgrzech, a następnie na Słowacji, Ukrainie i w Serbii.

  • 2003

    Umacnianie pozycji

    Grupa poszerza swoje portfolio o takie marki, jak: Edelweiss, Bresso, Milkana.

  • 2008

    Dalszy rozwój

    Powstają takie top marki serowe, jak: Le Rustique, Coeur de Lion, RichesMonts.

  • 2013

    Podbój rynku serów kozich

    Wraz z założeniem mleczarni Lescure Grupa staje się drugim największym graczem na rynku serów kozich.

  • 2015

    Savencia Fromage & Dairy

    Grupa zmienia nazwę i powstaje Savencia Fromage & Dairy.