o nas

O nas

Misja firmy w Polsce

Mleczarnia „Turek” Sp. z o.o. należy do międzynarodowej Grupy SAVENCIA –
jednego z największych producentów i dystrybutorów serów na świecie, obecnej w ponad 120 krajach. W Polsce Mleczarnia „Turek” Sp. z o.o. jest cenionym producentem i dystrybutorem marek: NaTurek, Tartare, Chavroux i Le Rustique.

https://www.mleczarniaturek.pl/wp-content/uploads/2024/12/Misja-krzywe_1a.png

W Mleczarni „Turek” Sp. z o.o. dbamy o jakość naszych produktów od samego początku. Nasze sery pleśniowe NaTurek powstają z mleka i śmietanki pochodzących wyłącznie z rodzinnych gospodarstw. Wiemy, jak ważna jest jakość surowca. To mleko decyduje o ostatecznym smaku, który uzyskują nasze sery, dlatego skupujemy je od stałych, lokalnych dostawców, z którymi łączy nas wieloletnia, partnerska współpraca.


Mleko do produkcji naszych serów pleśniowych dostarczane jest z ponad 600 gospodarstw oddalonych od mleczarni o nie więcej niż 50 km. Daje to pewność, że mleko używane do produkcji jest świeże i zawsze najwyższej jakości. Dzięki temu sery NaTurek mają tak wyjątkowy smak – delikatny i kremowy.


Niezwykle istotne jest dla nas bezpieczeństwo zdrowotne produktów, o które z całą odpowiedzialnością dbamy na każdym etapie produkcyjnym. Do produkcji kierowane są tylko te surowce i dodatki, które przejdą rygorystyczne analizy laboratoryjne. Produkty gotowe dopuszczane są do obrotu handlowego dopiero po serii badań potwierdzających ich zgodność z wymaganiami prawnymi. Nieustannie doskonalimy wdrożone i certyfikowane systemy bezpieczeństwa żywności. Poddajemy się regularnym audytom jednostek certyfikacyjnych, jak również audytom klientów, aby w sposób obiektywny otrzymać potwierdzenie skuteczności naszych działań w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa i jakości produktów.


Dążymy do tego, aby nasza działalność była jak najmniej szkodliwa dla środowiska naturalnego. Działania prowadzimy restrykcyjnie, przestrzegając norm w obszarze ochrony środowiska oraz systematycznie zmniejszając zużycie wody, prądu oraz poziom emisji CO₂. Stale pracujemy nad usprawnieniem segregacji i odpowiednim zarządzaniem odpadami i jednocześnie chcemy tworzyć coraz więcej opakowań nadających się do recyklingu w 100%.

Nasza historia

1925

Powstaje pierwsza spółdzielnia producentów w Turku

Nasza historia ma swój początek w 1925 roku, właśnie wówczas, decyzją lokalnych ziemian, w Turku działanie rozpoczyna Mleczarnia Udziałowa „Ziemianka”, której produkcja ograniczała się do wirowania mleka, wytwarzania twarogu i masła. „Ziemianka” funkcjonuje do początku lat 30.


1935

Początek mleczarstwa spółdzielczego

22 września 1935 roku na Walnym Zgromadzeniu powołana zostaje do życia Okręgowa Mleczarnia Spółdzielcza. Uruchomienie zakładu następuje w 1936 roku.

*Informujemy, że zdjęcia pochodzą z archiwalnych zbiorów Mleczarni „Turek” Sp. z o.o. Jeżeli jesteś autorem zdjęć, prosimy o kontakt z Mleczarnią „Turek” Sp. z o.o.
Mleczarnia Turek , 1935

1945

Trudne czasy wojny

Pierwsze trudności pojawiają się wraz z wybuchem II wojny światowej. Okręgowa Mleczarnia w Turku zostaje zmuszona do zawieszenia prac na czas działań wojennych. Na szczęście, dzięki dobrze zachowanym maszynom produkcję udaje się wznowić w roku 1945.


1954

Działalność spółdzielni mleczarskiej

W okresie powojennym zakład zostaje upaństwowiony, jednak w 1954 roku udaje się mu przywrócić dawną formę spółdzielni.


Turek Camembert

1980

Rozpoczynamy produkcję serów dojrzewających

Pod koniec lat 70. rozpoczyna się budowa nowego zakładu w Turku, która zostaje ukończona w 1980 roku. Jesienią w 1981 roku oficjalnie rusza pierwsza produkcja serów dojrzewających.

 


1981-1999

Nagrody i wyróżnienia dla serów dojrzewających

To lata pełne nagród i wyróżnień przyznanych markom, które szczególnie zaznaczają się wówczas na półce serów dojrzewających. Są wśród nich:

Ser Royal – Złoty Medal POLAGRA’93
Sery pleśniowe – prawo do oznakowania DOBRE BO POLSKIE – 1994
Ser Royal – polskie godło promocyjne TERAZ POLSKA – 1994
Ser Royal i Brie – certyfikat PCBC uprawniający do oznaczenia wyrobów znakiem Q – 1995
Wyroby UHT „Sielska Dolina” – Konsumencki Znak Jakości IX Prezentacji Żywności’99


Mleczarnia Turek

1999

Od dziś Mleczarnia „Turek” Sp. z o.o.

13 grudnia 1999 roku Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska „Turek” podejmuje decyzję o podpisaniu umowy z BONGRAIN S.A. Na jej mocy powstaje nowa firma – Mleczarnia „Turek” Sp. z o.o., która do dziś funkcjonuje w niezmiennej formie.


2000

Modernizacja

Nowe linie produkcyjne, laboratorium i znacząca poprawa stanu warunków chłodniczych – to zmiany, które zostają wprowadzone podczas pierwszych etapów planu modernizacji.


Mleczarnia Turek - logo

2001

Nowa identyfikacja wizualna

Wdrażamy pierwsze zmiany w logotypie TUREK oraz odświeżamy wygląd opakowań. Nasza produkcja koncentruje się na serach pleśniowych.


2015

Początki marki NaTurek

Tworzymy nową markę, która już wkrótce podbije serca konsumentów w całej Polsce. Brand czytelnie nawiązuje do naturalnego pochodzenia oraz wartości marki. Nowe pozycjonowanie marki znalazło swoje odzwierciedlenie w komunikacji rozszerzonej na spoty TV, nową stronę internetową czy wygląd opakowań produktów.

NaTurek

2018

Rozpoczynamy produkcję serów blue

W 2018 roku za sprawą inwestycji wysokobudżetowych rozpoczynamy produkcję serów blue – serów z przerostem pleśni o charakterystycznym, intensywnym smaku i aromacie.


2018-2019

Wprowadzamy innowacje
– NaTurek Camembert Na grill
oraz NaTurek Camembert Na ciepło

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i odpowiadając na trendy rynkowe, rozszerzamy portfolio produktowe o innowacyjne produkty – ofertę NaTurek Na ciepło, na dziś – sery do przygotowania w piekarniku lub na patelni, oraz ofertę sezonową – NaTurek Na grill.

Mleczarnia Turek

2024

Relaunch marki Turek

Nowa odsłona – ten sam aksamitny smak. Nasze sery zyskują całkowicie nową identyfikację wizualną, w tym charakterystyczne logo oraz nowe opakowania.


Nasze sukcesy

Każde wyróżnienie jest dla nas ogromną dumą, ale największą wartość mają
te przyznawane przez Konsumentów. To dla Was każdego dnia kontynuujemy swoją
misję – tworzenie serów o unikalnym smaku i oryginalnych recepturach.

Nasze produkty zdobyły w ostatnich latach szereg wyróżnień, wśród których znalazły się:

Nagroda Kupców Polskich 2023:

1 miejsce w kategorii sery pleśniowe i topione dla NaTurek Camembert naturalny

Nagroda Kupców Polskich 2022:

1 miejsce w kategorii sery pleśniowe i topione dla NaTurek Camembert naturalny

Nagroda Kupców Polskich 2021:

1 miejsce w kategorii sery pleśniowe i topione dla NaTurek Camembert naturalny

Superbrands 2020:

wyróżnienie marki NaTurek w konkursie Superbrands

Nagroda Kupców Polskich 2020:

wyróżnienie w kategorii sery pleśniowe i topione dla NaTurek Nasz Camembert naturalny

Lider forum 2019:

2 miejsce w kategorii sery pleśniowe dla NaTurek Nasz Camembert naturalny
oraz 2 miejsce w kategorii sery do smarowania dla NaTurek Nasz Puszysty ze szczypiorkiem

Lider forum 2018:

2 miejsce w kategorii sery pleśniowe dla NaTurek Nasz Camembert naturalny

Nagroda Kupców Polskich 2018:

wyróżnienie w kategorii sery pleśniowe i topione dla NaTurek Nasz Camembert naturalny

Superbrands Polska Marka 2018:

marka NaTurek

Certyfikaty

Mleczarnia Turek od ponad 20 lat gwarantuje najwyższą jakość produkcji, co potwierdzają liczne certyfikaty:

Certyfikaty BRC i IFS
ISO 22000
Certyfikat „W trosce o naturę”

Wartości & cele

Savencia Groupe jest międzynarodową, niezależną rodzinną grupą spożywczą o długoterminowej wizji wzrostu. Swój rozwój opiera na silnych i unikalnych markach oraz strategii różnorodności i innowacyjności produktów wysokiej jakości. Grupa Savencia stara się sprostać oczekiwaniom swoich konsumentów na całym świecie, a także wspierać profesjonalistów z branży gastronomicznej. Groupe Savencia Saveurs & Spécialités składa się z dwóch podmiotów: Savencia Fromage & Dairy oraz Savencia Gourmet.

  • Wskazujemy drogę do lepszej żywności, co było naszym głównym celem od początku.
  • Jesteśmy pewni, że możliwe jest łączenie smaku, zdrowia, naturalności i odpowiedzialności. Wciąż kultywujemy naszą pasję w dążeniu do smaku i jakości.
  • W skład Grupy Savencia wchodzą autonomiczne spółki głęboko zakorzenione w lokalnych rynkach, wierzymy w ideę sukcesu przedsiębiorczości połączonej z odwagą.
  • Dążenie do doskonałości motywuje nas do wprowadzania innowacji, by jeszcze lepiej służyć naszym klientom.
  • Kierujemy się silnymi wartościami, których celem jest odkrywanie żywności przyszłości.
  • Razem z naszymi pracownikami i interesariuszami jesteśmy zobowiązani do tego, aby w sposób zrównoważony przewodzić innym, zachęcając do zdrowego odżywiania i przyczyniając się do wspólnego dobra.
Wartości & cele

Savencia Fromage & Dairy

Skoncentrowana na wysokiej jakości serowych specjałach i produktach mlecznych Savencia Fromage & Dairy jest jednym z czołowych przetwórców mleka na świecie oraz graczem nr 2 na rynku francuskich serów oraz nr 5 na rynku światowym. To niezależna spółka notowana na giełdzie Euronext Paris.

1
2
3
4
5
Wartości & cele

Historia Grupy Savencia

historia
1956
Pierwszy Caprice des Dieux
Owalny kształt i białe kremowe wnętrze – to one stworzyły charakter Caprice des Dieux. Tak powstał pierwszy legendarny produkt firmy rodziny Bongrain.
1962
Rozwija się eksport w Europie
Grupa rozszerzyła działalność w Niemczech, Belgii, Włoszech, Szwajcarii i Hiszpanii.
1970
Rozwój serowych specjalności
Powstają słynne sery pleśniowe: Chaumes, Belle des Champs oraz Saint Albray.
1971
Ekspansja międzynarodowa
Grupa została światowym pionierem wraz z otwarciem filii sprzedaży w USA i Brazylii.
1980
Rozwój innowacji
Powstają takie marki, jak: Saint Moret, Chavroux, Géramont, Saint Agur, Fol Epi.
1992
Nowy lider w kategorii serów
Rozpoczęcie działalności w Polsce, Czechach i na Węgrzech, a następnie na Słowacji, Ukrainie i w Serbii.
2003
Umacnianie pozycji
Grupa poszerza swoje portfolio o takie marki, jak: Edelweiss, Bresso, Milkana.
2008
Dalszy rozwój
Powstają takie top marki serowe, jak: Le Rustique, Coeur de Lion, RichesMonts.
2013
Podbój rynku serów kozich
Wraz z założeniem mleczarni Lescure Grupa staje się drugim największym graczem na rynku serów kozich.
2015
Savencia Fromage & Dairy
Grupa zmienia nazwę i powstaje Savencia Fromage & Dairy.
Turek Grand Blue Kortos Tartare Chavroux Le Rustique Coeur De Lion Saint Benoit Saint Agur Bresse Bleu Rambol